zaterdag 18 februari 2012

Welkom Tai Ji vrienden

Mijn naam is Silvester Roos en beoefen taiji quan.
Taiji quan beoefenen in de regio Zuidoost-Limburg is leuk om te doen. Zo zijn er vele mooie lokaties om taiji quan te beoefenen. Ikzelf woon met mijn vrouw in een dorp en heb achter ons huis een kleine hofje waar ik ongestoord en in rust kan oefenen. Het houdt mij creatief en beweeglijk. Mijn vrouw beoefent ook taiji quan. Af en toe gaan wij naar China voor taiji quan research en beoefening.

Taiji quan is voor mij net als kunstschilderen. Bekwaamheid vorm je door de jaren heen. Net als kunstschilderen. Hoe bekwamer je wordt, hoe mooier het schilderij wordt.

Door de week geef ik in de ochtend- en avonduren taiji quan lessen. Bijna tien jaar beoefen ik taiji quan al beroepsmatig. Wat ik merk is dat elke taiji quan student  een eigen persoonlijkheid heeft en eigen leer traject, wat ook terug te zien is in zijn/haar beoefening. Het is heel leuk om studenten te zien groeien in hun taiji quan beoefening. Om taiji quan levendig te houden, is het  medium internet een heel goede en inspirerende tool. Zoals YouTube.  Zo zijn er ook veel goede en mooie taiji quan websites met elk hun eigen verhaal en uitstraling. In grote lijnen volgen de meeste taiji quan scholen de principes van yin en yang en andere filosofische leringen uit het oude China in hun taiji beoefening. Dit is wat mij opvalt.


Er is een aktiviteit wat ik op mijn blog wil vermelden en dat is een taijiquan weekend in Duitsland.


Taiji Weekend Findhof Seminar
13-15 juli 2012

Het seminar wordt gehouden in een voormalig boerderij. Deze is ingericht speciaal voor spirituele doelgroepen. Er hebben voor dit seminar al 16 deelnemers zich aangemeld. Tijdens het seminnar worden de 32 taijiquan vorm en Ba Duan Jin Qi Gong behandeld. Als de taijicoach van dit seminar heb ik er veel zin in. Taiji beoefenen op een heel mooie lokatie.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten